Coaching: Narzędzie samoświadomego przywódcy

Mamy wiele sposobów, dzięki którym możemy uzyskać lepsze wyniki. Coaching pracowników jest niestety często pomijany, choć wielu uznaje go za najbardziej skuteczny sposób, aby dostać się z punktu A do punktu B.

o_profesjonalny_asystent_biura

W rzeczywistości wg globalnego badania skutecznych praktyk coachingowych, tylko połowa dzisiejszych firm w Ameryce Północnej potrafi wykorzystać coaching. International Coach Federation definiuje coaching jako „współpracę z klientami w procesie myślenia i twórczej przedsiębiorczości, która inspiruje do maksymalizacji potencjału osobistego i zawodowego.” Biorąc pod uwagę zakres długofalowy i czas inwestycji niezbędnych dla skutecznego coachingu, to łatwo zrozumieć, w jaki sposób liderzy mogą wzmagać rozwijanie tych umiejętności, a nawet zdecydować się na wprowadzenie sesji zewnętrznych trenerów w firmie.

Jak sobie radzić? Nalezy pamiętać, że coaching to motywujące rozmowy, a nie rozmowy z zarządzania, które zapewniają bogactwo możliwości rozwoju dla pracowników. A podsumowanie skuteczności coachingu to: „ostatnie badania pokazują, że coaching biznesowy i executive coaching stają się najbardziej skutecznym środkiem do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju, zmiany i rozwoju  poszczególnych, grup i organizacji.”

Biorąc pod uwagę sukces, który wynika z udanego treningu, rozumiemy, że organizacje powinny pomóc przywódcy zrozumieć coaching, aby nie traktowano go jako kolejne obciążenie w zakresie zarządzania, ale sposób, aby podnieść mierzalnie wyniki.

VN:F [1.9.22_1171]
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)